Saturday, April 28, 2012

Bukan senang kan..?


Apakah yang paaaaaling korang rasa susah nak dapat & senang nak hilang? Duit? Cinte? Emm.. bagi aku adalah PERCAYA. Aku susah nak percaya orang.. n aku sangat yakin dengan naluri aku. (bukan tilik nasib ek) jadi bila ade je orang yang aku syak, aku akan lebih berhati-hati dengan dia. Boleh dikatakan setiap pergerakan dia aku perhati dalam diam. tapi tu bila belum kenal.. kalau dah kenal, maka? Barulah rasa percaya tu datang.

Rasa dipercayai lebih aku hargai dari disayangi. Sebab tanpa percaya macam manalah perasaan positif lain nak muncul. Cuma.. macam mana pulak kalau aku yang hilang percaya pada orang? Aku suka dipercayai, then aku mestilah kena mempercayai. Seolah-olah seperti kalau nak disayangi, kenalah menyayangi. Am I right?? Hehe..

Kembali pada motif asal, macam mana cara nak kembalikan rasa percaya itu pada tempat asalnya? Aku pun pening memikirkan. Sampai kadang rasa naik berkedut muka aku sebab dok memikir hal ni. Kenapa aku kena pikir sangat? Hmm.. entahlah nak cakap, separuh hati sangat mempercayai.. separuh lagi dek terluka hilang rasa percaya. Aku boleh mencurah seribu satu tuduhan, & dia juga boleh menongkah semua itu dengan sejuta satu sebab lain. Siapa aku untuk menghukum based on naluri?

Tercari-cari jalan keluar..akhirnya aku jumpa. Istikharahlah disaat hati gundah membuat keputusan. Allah tahu apa yang terbaik untuk aku. Kata mak aku.. “istikharahlah..yang tu yang sebaiknya” zapp!! Masuk menusuk dalam hati ni. Terima kasih mak menjadi pengawal emosiku. J Doaku..biarlah jawapan yang bakal ku jumpa ini terbaik untuk semua. Baik untuk aku, untuk dia.

p/s: dia baik..aku yakin dia sangat baik. Tapi semakin baik kita..bermakna akan semakin diuji. Bukankah begitu? (jangan korang buat ayat ni alasan nak jadi jahat pulak.. :p) ^_^
post story dari sorang kawan saya. Mungkin kisah hatinya kottt… :)

No comments:

Post a Comment