Saturday, March 2, 2013

reZeKi iTu RaHSIa ALLAH ^_^


Sambil memikir “siapa agaknya yang nak teman ke pejabat pendaftaran eh..”Maka Allah datangkan si sahabat usrah, “ayang nak pergi pejabat pendaftaran bila? Meh ude ikot sekali”

Allah... terima kasih Allah.


“bro, saya nak beli ubat mata ni. Tapi semalam bro cakap kena beli dua baru dapat harga promosi & free gift RM60. Saya nak beli satu je. Tak boleh ke?” penuh mengharap. “kalau satu je tak boleh dik.” 
Ditakdirkan Allah, “bang, saya nak beli satu ubat mata. Sister, kita beli sekali eh. Boleh dapat diskaun.” Tanpa saya kenal siapa gadis ini, Allah rezekikan saya bertemunya dengan tujuan yang sama.

Allah... terima kasih Allah.

Meeting induction dari pagi sampai ke maghrib. Tak sempat nak makan. Perut dah mendidih. Takkanlah nak tinggal perbincangan semata-mata nak beli makanan. “laparnya..tapi taktau nak makan apa..”
Tiba-tiba.. “nah awak, makan ni.. Makan cepat, muka awak dah pucat tu.” Hati berbunga-bunga bila si sahabat menghulur nasi ayam yang saya pun tak tahu dari mana datangnya.  

Allah... terima kasih Allah.


“dik, batu 10 jauh tak dari uia, tengah buat apa? makan tak lagi ni?” soal kakcik melalui wassup. “taklah, dekat je..tengah kemas bilik. tak makan pun lagi.” sahut saya.
“I dah nak masuk uia, I beli kfc.” Mesej sepuluh minit kemudian. Dalam rasa malas nak turun ke kafe, Allah jemput kakcik bersama makanan.

Allah...  terima kasih Allah.


"..dan tiada satu pun makhluk bergerak di bumi
melainkan dijamin Allah rezekinya"
_Surah Hud, ayat 6_

No comments:

Post a Comment