Sunday, December 30, 2012

uNTukmU PaLEStiN wiTH_lOve


Hidup manusia itu ada tiga jenis:

Yang hidup tanpa memberi apa-apa makna.
Yang hidup memberi kesusahan pada orang lain.
Yang hidup memberi manfaat pada orang lain.

Nah, yang nombor tiga inilah yang dicari-cari. Tidak mahukah kita setelah mati ada pahala yang mengekori tak putus-putus?

Palestin

Bumi ini tak pernah sunyi dari kezaliman zionis. Berkali-kali gencatan senjata sekalipun, zionis yahudi laknatullah ini jugalah yang gemar sekali melanggari perjanjian. Benar, memang jauh sekali bumi Malaysia dengan bumi Aqso itu. Tetapi setiap kali terbit berita kanak-kanak mati dek terkena bom, atau sang bapa terkulai dek peluru zionis, seakan-akan terdengar-dengar bunyi dentuman ditelinga. Sakit. Sangat sakit. Lebih sakit hati ini.

Sakit hati

Pedih bila melihat ada lagi yang selamba menggunakan produk yang jelas-jelas menyokong zionis meskipun telah ada alternatif lain tanpa rasa bersalah.  Terus terang saya tidak dapat menerima alasan, “alah sekali ni je..” atau yang lebih menyengat bila ada yang berhujah “tak luak pun ekonomi zionis dengan boikot kita ni..” setiap orang ada hak bersuara. Tapi ingat, didepan Allah nanti, bukan lidah kita yang bersuara. Tetapi anggota kita yang berebut-rebut ingin bersaksi depan Allah.

Kagum.

Sangat kagum bila ada yang berusaha membuat program kutipan derma untuk ayah ibu abang kakak dan adik kita di palestin, syria dan sebagainya. ~yang pasti bukan konsert terkinja-kinja lelaki perempuan~ . apatah lagi program-program seperti ini sangat memerlukan pengorbanan masa, wang dan tenaga yang banyak. Hebat tarbiah diri mereka. Nampak ganjaran akhirat lebih mahal dari semua itu.

Bertuah

Alhamdulillah diberi rasa bertuah bila berkesempatan menjadi sukarelawan program-program seperti ini. Ya, mungkin kehadiran saya hanya seperti burung kecil yang membawa setitis air untuk dipadam pada api Nabi Ibrahim. Biarkan, kerana saya percaya Allah tidak melihat kepada besar atau kecil hasil sesuatu usaha, tetapi Allah melihat kepada ada atau tidak usaha itu. Bukannya nabi kita bersabda yang lebih baik itu amalan yang sedikit tetapi berterusan?

Terima kasih

buat yang berusaha,
buat yang menjemput,
yang menggerakkan hati kami, >> ALLAH

Muslim Care & Gamis
“Free Gaza Save Syria”
Ketua ulama Syria_Syeikh Assobuni
Bersama  Ketua Penerangan Pemuda Pas Pusat_Ust Riduan


Tv Alhijrah
“Demi Palestin”

Bersama Pengacara Tv Hijrah_ Amin Idris & Kak Farah
Qunut Nazilah
Generasi Cinta Islam :)
FlashMob_Realiti DiPalestin

P.A.L.E.S.T.I.N, saranghee.. :D

No comments:

Post a Comment